Dag 7 - 1 april - derde dag in de jungle

3 april 2023 - Gunung Leuser National Park, Indonesië

Tot onze verbazing eigenlijk best goed geslapen. Ik kan niet zeggen dat we uitgerust wakker werden maar niet ieder kwartier is voorbij gekomen op de klok.

Start van het ochtendritueel; plassen, wassen, eten en op expeditie.
Al snel horen we gibbons zingen, een mooi duet tussen man en vrouw. Tommie schat in dat het een uur lopen is. Op gestaag tempo ( voor zover dit mogelijk is) op zoek naar de gibbons. Na inderdaad zo’n uurtje lopen horen we hun gezang van heel dichtbij en zien we ver boven ons hoofd de boomkruinen bewegen. Gedrieën door de knieën en geduldig omhoog turen. Net op het moment dat we de arm van een withand gibbon zien roept Tommie: run Guys run, go, go, go! Binnen een seconde voelden we waarom, we hadden een bijenvolk verstoord.

Na de lunch met bepakking weer terug richting bewoonde wereld. Dankbaar dat we dit allemaal hebben mogen ervaren en beleven maar, heel eerlijk, ook fijn om weer terug te gaan naar een klein beetje comfort. Als toetje nog een orang moeder met kind gezien, die ons als bewoner van dit immense stuk natuur aankeek vanuit haar boom waardoor je jezelf klein en nederig voelt.

Orang-oetan moederOrang-Oetan kind

1. Heidi:
    3 april 2023
    Prachtig Wen. Maar OMG wat een beproeving 😅. Dit is wel de enige manier om het echt mee te maken en garantie voor geweldig nagenieten met mooie verhalen.
  2. Fred Jeijsman:
    3 april 2023
    Mooi om te lezen....maar doe je wel een beetje voorzichtig met mijn broer?!?! arme man 😂
  3. Hans:
    3 april 2023
    Klinkt prachtig allemaal, maar hadden ze voor de luxe toerist geen luxe resort in de jungle? Reactie van Hans
  4. Keetie:
    4 april 2023
    Dat bos in die hoedanigheid is onvergetelijk!! Super tof dat het gelukt is om orang-oetans te spotten in het wild. En natuurlijk de langoeren 😍😜
  5. Robbert:
    17 april 2023
    Prachtig avontuur zeg, maar wel ook afzien af en toe.