Dag 29 - 23 april - Nusa Lempongan en Nusa Ceningan

23 april 2023 - Nusa Lembongan, Indonesië

Op scooteravontuur!

Met de boot naar Nusa Lempongan samen met onze gids Yogi. Hij gaat ons samen met een vriend de hele dag, op een scooter, rondrijden op het eiland. Als eerste gaan we naar Nusa Ceningan. Een klein eilandje naast Nusa Lempongan dat met een gele voetgangers/scooter brug met elkaar verbonden is. Even wennen en een klein beetje spannend achterop de scooter, morgen denk ik wel spierpijn in mijn bovenbenen😀. Op Nusa Ceningan gaan we naar een prachtige baai met, zoals de naam Blue Lagoon al doet vermoeden, helder blauw water. (Zie video)

Terug naar Nusa Lempongan: achtereenvolgens bezoeken we Devils Tears. De golven zijn hier metershoog en slaan stuk tegen de kust.

Devils tears Nusa Lembongan

Door naar Dreambeach ( zie video) met de bedoeling hier te gaan zwemmen. De golven waren wat te ruig dus besloten dit niet te doen en door te rijden naar een strand zonder golven. Na een verfrissende duik door naar de mangrove. Een oase van rust! In een bootje die voortgeduwd wordt door een pezige, op leeftijd zijnde, eilander met een bamboestok, tegen de stroming in. Respect!

Mangrove
zie ook video.

Tijd voor een chill plek en wat te drinken. Heerlijke rustige plek aan de rand van het Mangrove bos. Uitzicht is eindeloos. Hier houden we het wel even vol.

Zicht vanuit onze chillplekMangrove Nusa LembonganZeewierteelt

1. Pa:
    24 april 2023
    Weer leuke belevenissen alleen jammer de video's haperen kunnen niet afgespeeld worden