Dag 25 - 19 april - Het volgende hoofdstuk!

19 april 2023 - Nusa Penida, Indonesië

Deel 3  van onze reis en een nieuw hoofdstuk in ons levensverhaal.

Het mooie van reizen is het verzamelen van herinneringen. We hebben de foto’s natuurlijk en deze verhalen maar ook zoveel momenten die een plekje in je hart krijgen.

Deze morgen zijn we met onze chauffeur van eerder deze week; Ewan, op weg gegaan naar Kusamba. Hiervandaan vertrekt de boot naar het eiland Nusa Penida waar we de volgende 5 dagen zullen doorbrengen. Onderweg rijden we nog even langs de Gembleng waterval in Sidemen en nemen we een kijkje in een locale Arak stokerij. Niet helemaal duidelijk of dit een legale stokerij was, er hing een certificaat maar heel eerlijk; deze kon overal voor zijn😁 Maar wel een flesje gekocht; plastic flesje 0,5 liter 35 % alcohol voor nog geen 3 euro. We zijn er nog niet helemaal zeker van of we deze wel moeten gaan drinken of toch maar door de gootsteen spoelen.

Gembleng watervalCertificaat?Arak stokerij

Vanuit Kusamba met de boot naar Nusa Penida. De middag gebruikt om het programma van de volgende dag uit te stippelen en een chauffeur te regelen. Ons hotel ligt aan de oceaan en we kijken uit op de zeewierteelt. Iedere keer als we denken; “we hebben nu het mooiste wel gezien” dan komt er weer wat moois voorbij.

Zeewier teelt

Vissersboten

Aan het einde van de dag besluiten we een stukje over het strand te gaan lopen. Ik nietsvermoedend het strand afspeurend naar een eettentje. Frits loopt wat te dralen, en beiden over het water uit starend mijmeren we over de mooie belevenissen die we meemaken. Frits zegt dat hij hoopt dat hij dit samen met mij nog heel lang mag doen maar dan niet als zijn vriendin maar als zijn vrouw. En vervolgens gebeurde er wat ik echt nooit meer verwacht had (en ook al geaccepteerd had 😉) Frits zakt op 1 knie en vraagt of ik met hem wil trouwen; en ik zeg JA!

Ze zei ja!Romantiek, perfecte plek voor een aanzoek😊

Romantisch slenteren we door, komen een chill café tegen en vieren we onze avond met een Arak attack, een Mojito, een hotdog en een beyond meet burger met frietjes.  Mooier kan het leven niet worden😂

Deel 3 van onze vakantie. Het volgende hoofdstuk in ons leven en een heleboel herinneringen❤️

1. Fred Jeijsman:
    19 april 2023
    Van harte gefeliciteerd met de verloving! Leuk! Dat moet gevierd worden....!
    Maar wat ik nog niet lees: had hij eigenlijk wel een ring bij zich??? Of een spontane ingeving???
  2. Ageeth Jeijsman:
    19 april 2023
    Wauw 😍 wat ontzettend mooi om te lezen. Erwin en ik zijn héél erg blij voor jullie. Van harte gefeliciteerd allebei 🥰❤️
  3. Pa:
    19 april 2023
    Wat een romantische moment langs het strand en dan vallen op je knie Frits je heb je niet bezeerd maar veel geluk gebracht gefeliciteerd jullie
  4. Hans:
    20 april 2023
    Nieuw hoofdstuk de max! Gefeliciteerd samen. Heeeeeel romantisch. En lekker ook die mojito en burger.
  5. Keetie:
    Jeeeej, gefeliciteerd!!!!
  6. Marie-Louise:
    Wauw, van harte proficiat 👰🏼‍♀️💍🤵🏼
    Heel romantisch.
    En wat geweldig om op deze digitale manier een klein beetje met jullie mee te reizen😍
  7. Robbert:
    22 april 2023
    Wauw, wat een geweldig nieuws! Dat maakt deze reis nog spectaculairder…😘🥂🥳
    Allebei ontzettend gefeliciteerd, jullie verdienen dit geluk!!!🎉😘👍
  8. Elise:
    26 april 2023