Dag 18 - 12 april - Munduk waterfall trail

12 april 2023 - Munduk Village, Indonesië

Bali is rijk aan watervallen. Vandaag doen wij een trekking van 4 uur en bezoeken 3 watervallen. We starten bij de Red coral waterval. Goed te doen, wel een klein beetje afdalen en door de regen wat glad maar het viel ons niet tegen. Je loopt door ontzettend mooie natuur, bananenplanten , koffieplanten, vanille en nootmuskaat. Het uitzicht is geweldig.

Red Coral waterval
Hier keken we nog blij😀

De volgende waterval is de Labuhan Kebo waterval, WOW, wat een watergeweld. Prachtig om te zien, het was wat klimmen, trappen lopen en dalen maar dan kreeg je ook wel je beloning.

labuhan Kebo waterval

Labuhan Kebo waterval

De laatste was de Melanting waterval. We begonnen halverwege al wel een beetje te twijfelen of we dit moesten doen. Door de regen was alles erg glad en de afdaling, via trappen en steile paden was pittig. Maar ja…. Dan ben je halverwege en ga je door. Eenmaal beneden was het uitzicht grandioos, een waterval van zo’ n 20 meter hoog. Genieten! En dan moet je weer terug omhoog. Heel eerlijk, dit viel niet mee.

Melanting waterval

Bijna aangekomen bij de parkeerplaats waar onze chauffeur stond te wachten bij een Warung wat gedronken. Zoals bij veel lokale bevolking lagen ook hier de producten die de natuur biedt, en die veel locals een inkomen geven, te drogen.

Drogen van pepersVanille

Compleet uitgeteld arriveren we bij de parkeerplaats waar onze chauffeur een beetje zorgelijk stond te wachten. Hij had al een paar keer op een geleende scooter wat plekken gecheckt waar je het bos uit kan komen. Op naar ons onderkomen!

Onderweg haalt onze chauffeur, heel lief, wat mandarijnen voor ons en een Balinese lekkernij, gemaakt van rijstemeel en palmsuiker  (helaas geen foto van, ze waren zo lekker dat ze op waren voordat we aan een foto dachten). Morgen de chauffeer even vragen naar de naam van dit heerlijke cakeje in bananenblad.

Als absolute beloning de dag afgesloten met een Balinese massage. Van de vorige massage, op Sumatra, had ik de blauwe plekken nog op mijn armen staan😊

Benieuwd naar deze!

1. Pa:
    12 april 2023
    Wat leuk om jullie zo te volgen op deze reis van pracht en praal
  2. Fred Jeijsman:
    14 april 2023
    schitterende natuur!
  3. Robbert:
    18 april 2023
    Waarmee maak je die schitterende foto’s? Hoe was deze massage?