Dag 17: Van Trondheim naar Isfjorden

30 juni 2024 - Isfjorden, Noorwegen

Een waanzinnig mooie route gereden vandaag. De Atlantic way Atlanterhavsveien) deze volgt de kust langs de oceaan en staat bekend als werelds mooiste rit. Of dit zo is dat weet ik niet maar wij vinden hem prachtig!

Dag 17, de route van vandaag

De route verbindt Averøy met het vasteland via een reeks kleine eilandjes. Tussen de eilandjes in liggen 8 bruggen. Bij Averøy hebben we een mooie wandeling gemaakt, de Sveggvika trail. De wandeling geeft mooie uitzichten over Hustadvika, de oude scheepvaartroute, en één van de meest gevaarlijke stukken zee langs de Noorse kust. Heel in de verte zagen we de Hest- skjaeret vuurtoren. Met heel veel inzoomen kon ik hem met mijn camera vinden. Deze vuurtoren staat op een eilandje midden in de oceaan, vroeger een bemande vuurtoren nu inmiddels niet meer.

Hest-skjaeret Lighthouse

Hest-skjaeret lighthouse

De route liep door een natuurgebied met een hele mooie vegetatie van hei, orchideeën, struikjes met bessen, heel veel verschillende mossen en rotsen. ( zie ook video)

HustadvikaWandeling: Sveggvika hiking trailGevlekte orchisZeekamille

Rots plantjes en mossen

Het laatste stuk van de rit voordat we het plaatsje Bud binnen reden werden we nog verrast met adembenemende uitzichten, mooie huisjes langs de kustlijn en heel veel (ruige) natuur. Hier wonen moet geweldig zijn hoewel de winter de nodige uitdagingen meebrengt denk ik. De rust, de stilte de 50 tinten groen, de zee die nooit hetzelfde is en de wolken die voor een prachtig schouwspel zorgen. Als je tegen een beetje eenzaamheid kan is dit de ideale plek.

Vlakbij de plaats BudRuige kust, mooie vergezichten

Huisje vlakbij Bud

Rond 19:00 uur reden we de camping in Isfjorden op waar ons hutje voor de nacht staat. Koken, kacheltje aan (het is toch echt wel een beetje fris nu) en dit verhaal schrijven.

Morgen weer een nieuw avontuur!

Jouw reactie