Dag 8 - Hooverdam en Valley of Fire

29 mei 2019 - Hildale, Utah, Verenigde Staten

De volgende ochtend weer een beetje bijtijds op omdat we die dag naar de Hooverdam en Valley of Fire willen gaan. Het bijtijds weggaan is helaas niet gelukt. Ik stond op om naar het toilet te gaan en een paar meter voorbij het bed stond ik met mijn voeten in het water. Het spoor water volgend kwam ik in de badkamer. Het kraantje van de wastafel druppelde (flink) op het badkamermeubel (dus niet in de wasbak). Het hele badkamermeubel stond blank, de vloer in de badkamer, het halletje voor de badkamer en de overgang naar het slaapgedeelte. We hebben bijna een uur de vloerbedekking staan deppen!

Iets later dan de planning op weg naar de Hooverdam en Valley of Fire. We verlaten Vegas. Een aparte stad middenin de woestijn waar alles kan en niks te gek is. Terug naar de natuur.

Via de Hooverdam door het Mead lake district naar Valley of Fire gereden. Dit State Park is werkelijk prachtig. De rotsen zijn zo rood dat het inderdaad lijkt op een vlammend landschap.

HooverdamLake MeadValley of Fire

Valley of Fire

Valley of Fire

Een mooie wandeling hier gemaakt en wildlife gespot. De hoop was gevestigd op het zien van woestijnschildpadden die hier voorkomen, dit is helaas niet gelukt, wel de mooiste hagedisjes.

Valley of FireValley of Fire

Na een heerlijke dag vol zon (32 graden) op weg naar onze overnachtingsplek, Zion luxury camping. Hier blijven we drie dagen, back to basic, geen internet/WiFi. Het was even zoeken toen we op de plek van bestemming kwamen, geen tent te zien. Na een ritje over een paar hobbelige landweggetjes zagen we tenten opdoemen tegen de voet van de berg. Onze tent, nummer 18, staat op een mooi plekje, en is voorzien van een heerlijk bed. De douche/toilet gelegenheid was nog even spannend maar bleek alles mee te vallen. De nacht was koud en als je er dan in de nacht uit moet om naar het toilet te gaan dan schiet er heel even de gedachten van zo’n lekkere hotelkamer langs, maar......als je dan buiten je tentje stapt en die waanzinnig mooie sterrenhemel ziet dan maakt dat alles weer goed.

Zion Luxury CampingZion Luxury Camping

Van reisblog naar fotoboek