Dag 9 - Zion National Park

30 mei 2019 - Hildale, Utah, Verenigde Staten

Na een ontbijt op de camping, overgebleven pizza van de dag ervoor, op weg naar Zion National Park. Na het passeren van de entree zijn we via de Carmel tunnel naar onze eerste stop gegaan, het Canyon uitzichtpunt. Die tunnel is donker kan ik je zeggen! Overal borden ontsteek je lichten, en die van ons deden het niet! De rode lichtjes van de camper voor ons gevolgd en veilig de tunnel uitgekomen. Na een grondige inspectie van de lampen bleek dat, op onverklaarbare wijze, de schakelaar in een andere stand stond;)

Direct na de tunnel begon de trail naar de Canyon Overlook. Een prachtige wandeling en zo bijzonder om te zien dat de natuur steeds weer anders is.

Zion

Zion

Ook hier weer hagedissen gezien, mooie vogels en grondeekhoorntjes, cactussen en heel veel andere kleurrijke bloemetjes.

ZionZion Zion

Voor de tweede stop de shuttlebus genomen naar de Temple of Sinawava, een wandeling langs de Virgin rivier. Op de heenweg begon het heel hard te waaien en te onweren, blijft apart dat het weer in de bergen zo snel kan omslaan. Ondanks het gerommel wel lekker door kunnen wandelen. Ineens zagen we een eekhoorn, wij helemaal blij en hebben ons uiterste best gedaan dit exemplaar op de foto te krijgen. Zo bijzonder, dachten wij, totdat we verderop bijna struikelde over de eekhoorns, tam door de vele toeristen die hier dagelijks komen. Op de terugweg van onze wandeling nog herten aan de overkant van het water gezien, ook deze moesten natuurlijk op de foto.

ZionZion

Met de shuttle terug naar de parkeerplaats waar de auto stond. De buschauffeur, een echte Amerikaan van formaat; blikje cola in de ene hand, hamburger in de andere hand, wist het tochtje dat hij waarschijnlijk 30 keer op een dag maakt gezellig te maken door ons te vermaken met zijn grapjes en spannende verhalen. Hij nam zijn werk echter wel serieus en hield zich aan de regels die er zijn want: a rule is a rule. Dit is wat ons ook opvalt aan de Amerikanen, ze houden zich sterk aan de regels en de wet en wijzen je daar ook op. Niet op een vervelende manier overigens ( in het algemeen), het is wel lekker duidelijk zo voor iedereen.

Nog even de was gedaan bij een laundry, alles weer schoon in de koffer. En na een heerlijke Mexicaanse maaltijd terug naar de camping. Op naar weer een koude nacht ;)