Dag 7 - Death Valley - Las Vegas

28 mei 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Een lange rit vandaag. Via Death Valley naar Las Vegas, zo’n 750 km en hiermee ook de langste reisdag.

Na het eerste stuk (wat saaie) Highway hebben we onze rit vervolgd via landelijke wegen. Tussen bergen door, langs een rivier en een landschap vol met , wat later bleek, Joshua Tree’s.

Joshua Tree

Bij het naderen van Death Valley National Park schrokken we van een vreselijk geluid, we dachten dat er iets niet helemaal goed ging met de auto. Toen we naast ons keken scheerde er een straaljager langs ons heen. Dit gebied is oefenterrein en straaljager piloten oefenen daar met laag vliegen en door de, zogeheten, Star Wars Canyon heen vliegen.

Death Valley is net zo dood als de naam al doet vermoeden en toch is dit landschap prachtig. Wat je tegenkom zijn, zoutvlaktes, zandduinen en allerlei verschillende bergen. De hoogste temperatuur gemeten was bij de zanduinen, 35 graden!

Death Valley

Death Valley

Na nog een kleine 3 uur rijden kwamen we aan in Las Vegas. Van de doodse stilte naar schreeuwerige lichtreclames, gokkasten, overal muziek en een hoeveelheid aan mensen was dit wel even wennen. Maar Las Vegas moet je gezien hebben! Het is zo over de top, een onwerkelijke wereld. Voor ons was 1 avond in Vegas voldoende. Frits heeft nog een gokje gewaagd, maar helaas...

Las VegasLas VegasLas VegasLas Vegas

1. Ageeth Jeijsman:
    2 juni 2019
    Pffff..... Ben je op vakantie moet je alsnog de boel soppen 😬