Dag 2 - San Francisco

23 mei 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De dag begonnen met een ontbijt in een echte Amerikaanse diner. Bij het afrekenen vragen we ons altijd af hoeveel fooi je nu eigenlijk moet geven. Gelukkig kregen we bij deze diner direct een suggestie op de rekening voor een fooi ;)

Mels Kitchen

Na een goed ontbijt op weg naar de zaak waar we onze fietsen gehuurd hebben. Heel stoer; geen electrische. Maar wat een heuvels ( lees bergen) in San Francisco! De tocht met de fiets over de Golden Gate Bridge was echter zeer de moeite waard. Enigszins vermoeid kwamen we aan in Sausalito. Volgens zeggen kan je de beste hamburgers eten bij Napa Valley Burger, en dat was zeker waar.

Golden Gate BridgeNapa Valley BurgerSausalito

Sausalito

Met de veerboot, langs Alcatraz, terug naar Fishermans Warf. Daar op pier 39 genoten van de Zeeleeuwen.  Na de Loma Prieta aardbeving, die San Francisco in 1989 trof, zochten een paar zeeleeuwen hun heil op pier 39. Met voldoende voedsel in de baai en geen predatoren, liep deze kolonie zeeleeuwen heel snel op, tot wel 300 individuen. In november 2009 telde de kolonie zelfs 1701 dieren. In de winter trekken ze weg om in het voorjaar weer terug te komen.

Zeeleeuwen pier 39

AlcatrazOp de veerboot vanuit Sausalito

Na nog even rondgelopen te hebben op Fishermans Warf zijn we met de Cable Car vervolgens terug gegaan naar ons hotel. Die Cable Car is echt een ervaring. Om die ervaring mee te maken moet je er wel voor zorgen dat je een plekje op de trede krijgt om al hangende aan de tram na zo’n klein halfuurtje  met kramp in je armen er weer af te stappen. Auto’s en ander verkeer razen langs je heen, belangrijk dus om niet al te ver naar buiten te hangen. De bestuurder van de Cable Car was echter onverbiddelijk duidelijk. Met de woorden “ When i say so, i say so”  maakt hij een eind aan gedrag wat hij niet toestaat.

Cable Car

1. Linda:
    25 mei 2019
    Dat ziet er goed uit. Die cablecar was inderdaad leuk en die fooi wordt in Amerika heeeeel serieus genomen.
    Ik zie dat jullie wel mooi weer hebben, is er al mist geweest daar?