Dag 16 - Salt Lake City

6 juni 2019 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Wat een leuke stad is Salt Lake City! Down town is overzichtelijk, veel te zien en te doen en alles is binnen loopafstand. Een hele mooie mix van cultuur, historie en vermaak. Heb je geen zin om te lopen dan kan je, binnen de blauwe zone, gratis gebruik maken van public transport. Voor in de bus hangt een bordje; als je onwel wordt in de bus dan kan je de spuugzakjes gebruiken die naast het bordje te vinden zijn. Ook de doekjes om je mond daarna schoon te maken zijn daar te pakken :)

Temple Square is het hart van deze binnenstad en het hoofdkwartier van de Mormoonse gemeenschap. Op Temple Square staat de Salt Lake Temple en ook de Tabernacle. Hier staat het grootste orgel van de wereld. We hebben een recital van een half uur bijgewoond, best een mooi geluid uit zo’n gigantisch orgel. In het Visitor centrum hebben we een poosje met een Braziliaans meisje staan praten, zij is Sister of the Church of Jezus Christ of Latter - day Saints. Fascinerend om haar te horen vertellen over het Mormoonse geloof. We hadden best wat vragen aan haar en zij heeft, op een heel respectvolle manier, wat vooroordelen die wij hadden weggenomen. Het was een mooi gesprek en hoewel zij ons zeker niet probeerde te bekeren wilde zo ons wel het boek der Mormonen aanbieden als dank voor het gesprek, hier hebben we toch maar vriendelijk voor bedankt. Wel hebben we haar visitekaartje en kunnen we haar opzoeken op Facebook ;)

Salt Lake TempleSalt Lake Temple

In de middag zijn we nog even naar het State Capitol gegaan, een gebouw dat gezag uitstraalt. Om aan mijn shopping behoefte te voldoen ook nog wat rondgelopen in City Creek, een gedeeltelijk overdekt, zeer modern winkelcentrum.

Salt Lake City - State CapitolState Capitol

De dag afgesloten met het bijwonen van een repetitie van het Tabernacle choir in  the Conference Building. Wat een koor!  360 leden en iedere zondag zenden zij live uit, al 94 jaar!

Tabernacle Choir Tabernacle Choir

Dit was Salt Lake City voor ons morgen door naar Jackson, eindje rijden dus vroeg op!

Assembly HallAssembly Hall