Dag 15 - Arches National Park

6 juni 2019 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Na een lekkere rustdag vandaag weer een doe en reisdag. Om 6 uur opgestaan, snel ontbeten en op weg naar Arches. Planning is om 8 uur bij de entree van het park te zijn. Het is een druk park en de temperatuur gaat weer stijgen.

Als we aankomen kunnen we direct doorrijden, fijn dat het nog niet zo druk is. We rijden gelijk door naar Delicate Arch, het is mogelijk om een trail te volgen maar dit is een vrij pittige trail. Vanwege de temperatuur en de lengte van deze trail gekozen voor twee andere trails. Delicate Arche dus van een afstand bewonderd.

Arches - Delicate Arch

De eerste trail die we maken is naar de Landscape Arche. De temperatuur is inmiddels opgelopen naar zo’n 30 graden, en het park begint ook vol te lopen met bezoekers. Het is niet zo’n heel groot park, de Arches zijn echter bijzonder (en uniek) en bij iedere Arch lopen dan ook vele mensen.

Arches - Landscape Arch

De tweede trail die we doen brengt ons bij de Double Arch. Deze is echt indrukwekkend als je eronder staat. De Double Arch is de grootste en op 2 na langste Arch in het park.

Arches - Double Arch Arches - Double Arch

Arches is een park met rotsformaties die zo mooi gevormd zijn door de natuur. De Arches zijn bijzonder en doen je beseffen dat de natuur zeer krachtig is. In de tijd zullen de krachten van de natuur die deze Arches gevormd hebben ervoor zorgen dat ze uiteindelijk in elkaar storten.

Arches - SheeprockSheep Rock

Arches - Balanced RockBalanced Rock

Arches - Hagedis

Rond half twee gaan we op weg naar Salt Lake City, onze volgende overnachtingsplek. Onderweg nog even gestopt bij de Walmart, een beleving op zich ;). Met een achterbank vol met boodschappen de laatste kilometers tegemoet.

Als we Salt Lake City binnen rijden verbazen we ons over de omvang van de stad. Morgen gaan we meer van deze stad ontdekken.