Dag 4 - San Francisco - Santa Rosa - Fresno

25 mei 2019 - Fresno, California, Verenigde Staten

De dag liep vandaag iets anders dan we bedacht hadden. Zoals de bandenkoningin (zo noem ik haar want zij heeft onze dag gered) zo mooi zei; “ God wanted you to stay a little bit longer in Santa Rosa, it is your lucky day!”

Vanuit San Francisco deze morgen vertrokken met een huurauto op weg naar het plaatsje Santa Rosa, in de wijnstreek. De navigatie stuurde ons echter de verkeerde kant op en bracht ons langs prachtige wijngaarden en wijnhuizen naar Nappa Valley. Daar vandaan zou het nog zo’n 45 minuten naar Santa Rosa zijn. We hadden twijfel of we dit wel wilden doen, we moesten nog een heel eind naar Fresno, onze slaapplek voor de komende 3 dagen, waarvandaan we Yosemite en  Sequoia gaan bezoeken. Nieuwsgierig naar Santa Rosa, dus daar gingen we, toch maar even kijken. Net voordat we het plaatsje binnenrijden gaf het schermpje op het dashboard aan dat de bandenspanning rechtsachter nog maar 25% was. We besloten bij de eerstvolgende benzinepomp er wat lucht bij te doen. Snel vonden we een pomp, dachten we. Het bleek echter een bandengarage te zijn. Als we vragen of ze onze band wat op willen pompen doen ze dat vast wel. De kordate manager (?) was een en al behulpzaamheid en vroeg ons de auto voor te rijden. Wat bleek...een beetje lucht ging niet helpen, je hoorde de band leeglopen door een hele grote spijker die erin zat. Balen!

San Rosa - Garage

Na een telefoontje gepleegd te hebben met de verhuurder van de auto mochten we de band laten vervangen, als we die mogelijkheid hadden. Laten we nou gestrand zijn bij een bandengarage:)  It’s our lucky day! “Geef me een uur” zei de bandenkoningin ( lees manager) en ik heb jullie auto in orde. Dat uur hebben wij gebruikt om boodschappen te doen bij de supermarkt die erachter zat, dubbelgeluk want we waren al even op zoek naar een supermarkt.

Santa Rosa is een leuke plaats maar wij zullen vooral terugdenken aan de garage, de zeer behulpzame dame en de supermarkt.

1. Ageeth Jeijsman:
    26 mei 2019
    Ahhh... Wat een geluk bij een ongeluk hebben jullie gehad.... 😬