Dag 20 - reisdag + Mount Rushmore

10 juni 2019 - Keystone, South Dakota, Verenigde Staten

Het grootste gedeelte van de dag in de auto gezeten. Langzaamaan rijden we richting onze eindbestemming Denver. Met nog een paar dagen te gaan dus nog even optimaal genieten.

Eind van de middag aangekomen bij Mount Rushmore. Hier zijn de 18 meter hoge, uit graniet gehakte portretten van vier Amerikaanse presidenten: George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln te zien. Het monument herdenkt de geboorte, groei en ontwikkeling van de Verenigde Staten. Wij denken ook dat je Amerikaan moet zijn om dit monument te kunnen waarderen. Heel eerlijk gezegd viel het ons een beetje tegen. Het is een trekpleister met restaurants en winkeltjes.

Mount Rushmore

We hebben een overnachting gedaan in Rockerville, cabins en lodges. Prima plek om even te zijn. Lekker gegeten bij The Gaslight, een restaurant met een echt Amerikaanse uitstraling.

Morgen onze tweede reisdag naar Fort Collins/Rocky Mountains, ons laatste National Park.