Dag 11 Lake Powell - Horseshoe Bend

1 juni 2019 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Afgelopen nacht was de laatste nacht op de camping en als we heel eerlijk zijn dan verlangden we naar een lekker (warm) bed en een “eigen”  toilet en douche. Een beetje verwend zijn we denk ik toch wel....

Op naar Panguitch in Utah via de Lower Antelope Canyon, Lake Powell en the Horseshoe Bend.

De eerste stop was bij de Lower Antelope Canyon, in Navajo gebied. Op internet hadden we gelezen dat je voor 8$ de Lower Antelope kon bekijken. Omdat deze het mooist is in de ochtend zijn we om 6 uur opgestaan en om 7 uur van de camping vertrokken. We waren lekker op tijd op onze bestemming, inmiddels ook weer een tijdzone doorgegaan dus een uur winst.

Eenmaal ter plekke bleek dat we geen 8 $ maar 50$ pp moesten betalen om met heel veel mensen tegelijk (stuk of 50?) een smalle canyon in te gaan voor een half uurtje. De Navajo’s waren erg onvriendelijk in het beantwoorden van onze vragen en weinig behulpzaam. Wij zijn van mening dat je entree mag vragen voor een natuurgebied, zeker als dit gebruikt wordt voor behoud van die prachtige natuur. Dit bedrag stond echter totaal niet in verhouding (een jaarkaart voor alle NP’s kost bijvoorbeeld 80 $), de commercie droop er van af. Het hele gebeuren stond ons zo tegen dat we besloten de foto’s van deze bijzondere plek nog wel eens op te zoeken op internet.

Door naar Lake Powell, onderweg nog even gestopt bij de Glen Canyon dam. Met een temperatuur van rond de 35 graden in de schaduw aan het meer zitten picknicken en genoten van het uitzicht.

Glenn DamLake Powell

Bij De Horseshoe Bend maakt de Colorado rivier een bocht om het gesteente heen. Na een enorme klim zie je de rotspartij liggen, en samen met een heleboel andere mensen ook dit stukje wonder van de natuur weer vast weten te leggen.

Horseshoe BendHorseshoe Bend

Ons hotel, Quality Inn, ligt in Panguitch, vlak bij Bryce Canyon waar we morgen heengaan. Een heerlijk hotel, met een warm bed, een schoon toilet en onze “eigen” douche.

1. Ageeth Jeijsman:
    2 juni 2019
    Wat ontzettend leuk om jullie belevenissen te lezen.... 😊
  2. Pa:
    2 juni 2019
    Geniet van de mooie verhalen wat een pracht