Dag 5 - Yosemite National Park

26 mei 2019 - Fresno, California, Verenigde Staten

Zin in vandaag! Yosemite! De afgelopen dagen prachtig weer gehad dus de korte broek en het hemdje lagen klaar. Na het opentrekken van de gordijnen werd de korte broek vervangen door een lange broek en het hemdje voor een shirt, regen... Maar ach, regen in Fresno wil niet zeggen dat het een uur verderop ook regent.

Bijna een uur later en onophoudende regen werden we op weg naar de entree van het park tegengehouden door de mannen van de Highway Patrol. Wegens hevige sneeuwval waren de wegen naar en in het park geblokkeerd. We konden, zeker zonder sneeuwkettingen of 4 wheel drive niet verder. Grappig dat we gisteren een 4 wheel drive hadden kunnen krijgen. Als het niet mogelijk was de band te laten repareren konden we een vervangende auto ophalen, een pick up met 4 wheel drive...met die auto hadden we nog een kans gehad boven te komen.

Maar goed, terug naar het hotel was geen optie voor ons dus dan maar wandelen vanaf het gestrande punt, in de regen en sneeuw.

Yosemite

Wandelen op modderige paden in de regen en kou ( 3 graden) is niet heel lang leuk. Terug naar de auto dan maar en terug naar het hotel. Eerst even langs de Mac om onze frustratie met fastfood weg te eten ( plan was de BurgerKing, hier had Frits zo’n zin in, maar die was wegens een unexpected incident gesloten). Happend in onze burger begon het wat lichter te worden buiten. Vol nieuwe energie besloten we de moed niet op te geven, we gaan terug voor poging 2!

Poging 2 was iets succesvoller. We zijn tot in het park gekomen, de roadblock naar het park was opgeheven. In het park echter waren alle wegen nog dicht. Te voet konden we wel naar  Mariposa Grove Hier in de sneeuw nog een mooie wandeling gemaakt, toch best bijzonder.

Yosemite

Heel jammer dat we de rest van het park niet hebben kunnen zien. Volgens de ranger was het uitzonderlijk dat er in deze tijd van het jaar op 1 dag zoveel sneeuw is gevallen. Moeten we toch nog maar een keer terug....ooit.

1. Veronica Mommersteeg:
    27 mei 2019
    Bizarre dag, wel leuk om allemaal te lezen
  2. Heidi:
    27 mei 2019
    Echte doorzetters jullie 😀 chapeau! Haha reizen is wat anders dan vakantie ;-).