Dag 22 - Rocky Mountain National Park

14 juni 2019 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Ons laatste Park, en ook dit is weer zo anders dan de andere parken. De Tundra is een uniek leefgebied voor veel planten en dieren. Overleven op deze plek waar in de wintermaanden (en soms nog langer) veel sneeuw ligt en het heel koud is vraagt de nodige aanpassingen voor deze planten en dieren.

In de andere parken hebben we al elk’s gezien maar vandaag hadden we het geluk 3 mannen met mooie geweien te zien.

ElkElk mannen

Als je niet zo van slingerende weggetjes en diepe afgronden houdt dan is dit park niet zo geschikt. De Trail Ridge Road brengt je binnen enkele minuten op 4000 feet. Je begint met dennenboompjes en op het hoogste punt op12000 feet sta je tot je knieën in de sneeuw. Op die hoogte krijg je het gevoel dat je “on top of the world” bent. Adembenemend, letterlijk. De lucht is hier zo ijl dat ademhalen moeite kost.

5F2D73C9-9D32-47FD-BAAA-E927D973020D

Champignon Rock

Op deze hoogte leven de Yellow-Bellied Marmot, pika en de dikhoornschapen, van deze laatste wilden we graag de mannen met de mooie gebogen hoorns nog zien maar dat is  helaas niet gelukt. De eerste twee wel.

Yellow-Bellied MarmotYellow-Bellied Marmot

Yellow-Bellied Marmot

PikaPika (goed kijken)

Weer wat te zijn afgedaald hebben we in de Kawuneeche Valley nog elanden gezien.

Eland

Eind van de middag nog een mooie wandeling gemaakt naar de Addams Falls. Met een donderend geweld komt dit water naar beneden en het blijft maar doorgaan, je vraagt je af waar al dit water vandaan komt....

Addams FallAddams Falls

Grand LakeGrand Lake

Ook dit park heeft ons weer laten genieten van alle geweldige uitzichten. Na iedere bocht is het uitzicht weer anders en raak je niet uitgekeken, zelfs als je al 12 parken bezocht hebt ;)

1. Pa:
    14 juni 2019
    pracht en praal en een boeiend verhaal