Dag 12 - Bryce National Park

2 juni 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Na de wafels met syrup op weg naar Bryce Canyon. Als je de magische toegangspoort passeert kom je in een fairyland; Red en Bryce Canyon. Onbeschrijfelijk mooi, en decor van een sprookjeswereld.

Bryce

Vanaf het uitzichtpunt op het Amphitheater zijn de Hoodoos (onregelmatige zuilen van steen) werkelijk fantastisch. Je waant je in een soort fantasiewereld en in iedere Hoodoo zie je wel een vorm van iets..

BryceBryce

Vanaf Sunrise point hebben we een trail gevolgd, de Towerbride trail. Een prachtige tocht helemaal het dal in, volop genoten van al het moois om ons heen. We verdrongen even het feit dat als je zover daalt je eenzelfde weg weer moet steigen. Aan het einde van de trail de weg terug naar boven, hard werken, zweet op de bovenlip (o.a.) maar we hebben het gehaald!

BryceBryceBryce

In Bryce hebben we op ieder uitzichtpunt gestaan en gefotografeerd. Ik verwacht zo’n 300 foto’s.....Bij Inspiration point nog weer een stuk geklommen en ook dit was weer zeer de moeite waard.

Aan het eind van de dag snel even wat gegeten buiten het park om, rond 18.30 uur, weer terug te gaan voor het gouden/blauwe uurtje. Frits heeft tenslotte niet voor niets al die tijdschriften doorgelezen om te leren hoe je op dit tijdstip van de dag, als de zon onder gaat (of eigenlijk er voor) de mooiste foto’s kunt maken. Bij Sunset point de camera op statief geïnstalleerd tussen alle ander fotografen. Magisch blijft het....

Bryce

Ik zit op dit moment dit verhaal te schrijven, op een bankje in Bryce. Het is nu 20.38 uur. Al heel wat uurtjes in dit park en nog niet uitgekeken, wel heel erg koud nu! Vandaag ook weer wat dieren gezien; het prairie hondje, weer eekhoorns ( maar volgens mij weer andere), een pronghorn ( Gaffelbok) , herten, en mooie zwaluwen.

Voor mij persoonlijk is Bryce tot nu toe het park waar ik het meest van onder de indruk ben. Maar er komen nog een paar parken. Voor nu echter op nummer 1!

BryceBryce

1. Linda:
    4 juni 2019
    Ik vind dit gekleurde gesteente echt heel mooi. Die foto die papa had gestuurd van die totale leegte die daar is is echt zeer indrukwekkend.
    Ik zie trouwens dat de foto's van de laatste blogs ge-upload zijn, ik zie waarom het zo koud was bij jullie tent!